Sejm przegłosował nowelizację ustawy o GMO.

Wiedzieliście o tym? Wnerwia mnie to,  że ktoś decyduje za mnie co będę jadła.



Podpisz deklarację poparcia!

Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!

http://www.chcewiedziec.pl/ 

Komentarze

  1. Bardzo smutna wiadomosc... Tak naprawde to czy GMO nam zaszkodza po ich spozyciu zalezy od tego czy jestesmy na przyklad uczuleni na... NIETOPERZE!!! Tyle, ze takiej informacji - tzn. skad pobrane zotaly wszczepione geny - nie umieszcza sie na opakowaniach.

    Wedlug mnie najgorsze konsekwencje poniesiemy nie my, jako konsumenci, bo wiekszosc na nietoperze i tym podobne uczulona nie jest, ale nasze srodowisko. Niestety nikt nie jest w stanie przewidziec dlugofalowych konsekwencji wprowadzenia do srodowiska naturalnego tego typu monstruum. Moze za 100, 200 lat ludzkosc bedzie sie borykala z nowymi chorobami spowodowanymi moze nie tyle materialem genetycznym ktory zostal wprowadzony przez czlowieka, ale przez to co z niego wyewoluowalo. Mutacje genetyczne to przeciez bardzo powszechny fenomen (ponoc na kazdego statystycznie nowego rodzacego sie czlowieka przypada jedna, choc czesto nic nie znaczaca).

    Malo tego - juz teraz moznaprzewidziec kleske glodu w perspektywie jakichs max. 50 lat krajom, w ktorych wiekszosc upraw to GMO, poniewaz co roku wylewaja na nie tony paskudnych herdycydow, ROUNDUP, kto nie zna niech wygoogluje, ktore niszcza wszelkia roslinnosc ktora nie jest GMO. Stad sukces producenta tych dwoch 'wspanialych wynalazkow'. Niestety, jak wiadomo GMO sa bardzo zalezne od ropopochodnych fertylizantow i srodkow ochrony roslin, ktore sie skoncza wraz z rosnacymi cenami ropy. Jak wiadomo, peak oil mamy juz za soba, teraz juz bedzie tylko 'z gorki'. Lupki nam nic nie pomoga, jak to ktos ladnie okrelil, tylko 'przedluza agonie'. Tak wiec, kiedy zabraknie ropy i jej pochodnych na tej wyjalowionej z mineralow, nasaczonej srodkami chwastobojczymi ziemi nic nie urosnie, przynajmniej przez jakis czas.

    Niestety lobbing firmy Monsanto po raz kolejny zakonczyl sie sukcesem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem sceptyczna i niewierze, że nie odbije się to na naszym zdrowiu. Nie wiedziałam o tych nietoperzach resztę wiem co nie napawa mnie optymizmem.

      Usuń

Prześlij komentarz